اتحادیه صنف دارندگان رستوران و سلف‌سرویس‌های تهران

امروز یکشنبه ۹ اردیبهشت ۱۴۰۳

خبر شماره ۱۱۶۵۰

اطلاعیه مهم سازمان مالیات

تاریخ انتشار: ۱۸ خرداد ۱۴۰۱ , بازدید: ۱۰۳۳
سازمان امور مالياتي کشور در خصوص ظرفيت قانوني تبصره ماده ۱۰۰ ق.م.م با تسهيل پرداخت ماليات براي موديان مالياتي اطلاعيه‌اي صادر کرد.

متن اطلاعيه به اين شرح است؛

۱- با هدف افزايش دامنه شمول تبصره ماده ۱۰۰، با اخذ موافقت مرجع قانوني ذيربط مقرر شد سقف فروش کالا و خدمت مشمول اين تبصره به ۱۰۰ برابر معافيت موضوع ماده ۸۴ قانون مالياتهاي مستقيم يعني ۴۸ ميليارد ريال افزايش يابد.

بدين ترتيب، همه اصحاب کسب و کار که در سال ۱۴۰۰ فروش آنها کمتراز اين ميزان باشد، ميتوانند از تسهيلات تبصره بهرهمند شوند.

لازم به ذکر است سقف تبصره ماده ۱۰۰ در سال گذشته حدود ۱۶ ميليارد ريال بود. طبعا مؤدياني که ميزان فروش آنها بر اساس پايگاه اطلاعات سازمان امور مالياتي بيش از ۴۸ ميليارد ريال باشد، امکان استفاده از اين تسهيلات را نخواهند داشت و ميبايست نسبت به ارائه اظهارنامه اقدام کنند.

۲- به منظور رعايت اصل عدالت در ماليات ستاني، مقرر شد تعيين ماليات مقطوع براي هر يک از مؤديان بر اساس اطلاعات مالي ثبت شده تاکنون از آنها در سامانههاي سازمان تعيين شود.

اين اطلاعات شامل مبالغ واريز به دستگاههاي پوز متعلق به مؤديان، اطلاعات خريد و فروش آنها در گزارشهاي فصلي معاملات، ميزان ماليات پرداختي در سال گذشته و ساير اطلاعات مرتبط ميباشد. مؤديان گرامي با ورود به درگاه الکترونيکي سازمان امور مالياتي به نشاني my.tax.gov.ir
و با وارد کردن کد ملي خود ميتوانند ضمن مشاهده اطلاعات خود، از مبلغ ماليات مقطوع تعيين شده اطلاع حاصل نموده و نسبت به پرداخت يا تقسيط آن اقدام نمايند.

۳- با توجه به افزايش هزينههاي مشاغل و اصحاب کار در ايام کرونا، ضرايب فعاليت همه مشاغل که درآمد مشمول ماليات سال ۱۴۰۰ بر اساس آن محاسبه ميشود، به طور معناداري تعديل شد و تناسب ميان ماليات تشخيصي سال قبل و ماليات تعيين شده براي سال ۱۴۰۰ مورد توجه قرار گرفت. مع الوصف، مؤدياني که از ماليات مقطوع تعيين شده ناخشنود باشند، همچنان ميتوانند به جاي استفاده از تبصره ماده ۱۰۰ نسبت به ارائه اظهارنامه اقدام نمايند.

۴- مشاغلي همچون بنگاههاي املاک، نمايشگاههاي اتومبيل، نمايندگيهاي بيمه، دفاتر اسناد رسمي و حق العمل کاران که ادعا مينمايند بخشي از مبالغ واريزي به حساب پوزهاي آنها فاقد ماهيت فروش است، براي استفاده از تبصره ماده ۱۰۰ ميتوانند اطلاعات فروش مستند خود را از طريق اتحاديهها يا تشکلهاي صنفي مربوط به معاونت درآمدهاي مالياتي سازمان امور مالياتي ارائه و يا گزينه ارسال اظهارنامه را انتخاب نمايند.

۵- ضمن تشکر از نمايندگان محترم اصناف و بازاريان به ويژه اعضاء محترم هيأت مديره اتاق اصناف ايران و اتاق اصناف تهران که با شرکت در جلسات مشاوره و همفکري و با تعاملات مشفقانه خود فضاي همدلي و همکاري را فراهم آوردند، به آگاهي ميرساند ادارات امور مالياتي در سراسر کشور همچون گذشته آماده برگزاري جلسات با نمايندگان محترم اصناف و پاسخگويي به سوالات و ابهامات ميباشند.

 

روابط عمومی اتحادیه رستوران و سلف سرویس های تهران 

 

پیوندها

تمام حقوق مادی و معنوی این وبسایت متعلق به اتحادیه صنف دارندگان رستوران و سلف‌سرویس‌های تهران می باشد و هرگونه کپی برداری پیگرد قانونی به همراه دارد.
© rst-teh.ir All rights reserved 2016